20100713

Saya floooo hari ini dari pagi sampai petang tak kering-kering lagi air hidung aku ni hoi. Jadi I'm so not in the mood to work since 4.00 pm resulting in me surfing information for wedding preparation. Sorry bosses and all. Saya tahu saya tidak integriti petang ini.

So, my kad kahwin vendor dah reply my emails. Sangat cepat bekerja dan senang betul. Let's hope yang proses design and everything lepas ni akan senang jugak. And hope jugak the colour we chose will turn out okay! :)

Photographer pun ada a few yang dah balas my emails. Dah dapat quotations and now it is time for decisions decisions. Tapi kan I actually already have this one photographer in mind. Dari awal masa thinking about photographer and after my sister suggested aku macam dah nekad nak ambik dia ni. Kenapa ye? Ntah. Dia macam kes first love dengan baju tu la kot. Atau sebenarnya dah malas nak survey!! Haha. Besides harga yang photographer lain kasi macam a bit pricey for my budget. I can afford to pay but I don't think I can afford paying that much just for photography. Yes, I know pictures are worth a thousand words, believe me, I know and I value the importance (pernah gaduh dengan Amar ok pasal ni sebab awal-awal dulu dia tak nak amik wedding photographer! Horror gile!!). So, aku ingat nak book je tarikh dia ni and nanti call untuk nego the package and all.

Aku perasan yang cara bekerja aku dalam prepare wedding ni macam tak kisah sangat and just nak things settle cepat. Macam get it done and over with. Tangkap muat. Boleh camtu? Haha

6 ur say?:

Cik Rerama said...

Cik Mai...

Dulu kite tangkap muat juga. Pastu bila dah selesai semua, nanti cakap dalam hati, kenapa la aku tak buat mcm ni, mcm tu, hehehehe... Nanti Cik Mai jangan lupa test mekap dulu. FYI kite amik kawan mak kite untuk jadi mak andam, dan dengan konfidennyer tak test mekap dulu. Bila hari kejadian---> huhuhu.. Dia mekap muka kite macam hantu....sampai kite terpaksa touch up sikit... Sedih... Duit dah beribu habis... Rasa tertipu pun ada, sebab dia tunjuk gambar jer org2 yang dia mekap. Memang lawa.. Tapi muka kite dia mekap cam mekap dak tadika untuk konsert tahunan. Sob.. Sob..

mysenoir said...

Hi cik rerama,

Ala.. kesiannya. So sorry to hear that. Sebenarnya saya memanglah agak tangkap muat tapi ape yg ditangkap tu memuaskan hati jugak la. Hehe. Maybe tak perfect sgt tapi just nice for me. Mungkin taste saya ni simple dan senang dipuaskan kot! Hehe. Tapi psl mekap memang cerewet sket :)

Cik Rerame said...

yer. yer... Tapi mekap cik mai masa bertunang tu lawa, rasa better amik orang yang sama jer, sebab kite dah tau hasil nyer macam manakan...
baju masa reception tu nanti cik mai buat yang baru atau amik ready made? better fitting dulu, dan minta tunang test juga, sebab kadang2 lelaki pun ada masalah time fitting, yang paling kelakar, klau lelaki tak nak fitting dulu, nnt masa bersanding tanjaknyer lagi bsar dari kepala... hahaha...

cik mai... kite dulu buat preparation kawin banyak tengok blog misi 5 april,sebab cara dia review best giler, siap bg tips mn nak cari barang murah. try la usha...

http://misi5april2009.blogspot.com/

bila tarikh nikahnyer? maybe cik mai buleh start buat catatan misi (tarikh nikah cik mai) pulak, hehehehe...

mysenoir said...

Tarikh nikah boleh refer ticker tu pastu kira sendiri. Hehe. Buat catatan misi? Ohoho. Mungkin tak sebab saya memang tak rajin! :)

osemate said...

ko nya ticker tu buat aku menggelabah mcm thp tikus yg kita dok halau aritu..aku bengang dan stress...and most of all aku panic...panic @ d disco yo!!

mysenoir said...

osemate,

lima bulan macam lambat lagi je wei!!