20080324

ke mana hilangnya duitku

post ni bleh diumpamakan ala2 research paper la. di mana aku telah melakukan sedikit research menggunakan methodology berfikir utk menyiasat seterusnya memastikan ke mana hilangnya atau lesapnya duit aku.

conclusion yang aku buat adalah: the more money you have, lagi tinggi gaji, lagilah higher the tendency to spend lagi banyak. ke aku je yang camni? i had been doing some thinking and realized that sejak dah bergaji ni, aku bnyk spent duit for those, erm.. i shall call it little luxuries in life. aku ni bukanlah dari keluarga yg mewah. hidup aku nak kata miskin tak jugak. tp kaya pun tak la jugak. alhamdulillah setakat ni hidup senang dari segi financial (maybe sbb tu kot kadang2 lupa diri dan berbelanja melbeh2. huhu)

so about those so- called lil luxuries in life. contohnye gaji 1st masa keje piza dulu i bought a fossil. lately pegi beli barang2 body shop. lip balm la, perfume, scrub la. beli sunglass ade brand, minum coffee bean, baby baru, aku dah xkisah to spend more in buying gifts. awal tahun aku nyaris2 beli purse fossil 100+. tp berjaya menahan nafsu syaitan. haha. mmgla original leather, cun siot, tp... hmm.. sbnanye bnd2 tuh takdela hebat mana pun, cuma tu sume bnd2 yg aku takde wat sebelum2 ni. baju tak payah cakapla. mmg dari zaman studi dulu suka beli baju. tp sume yg sale je ok. smpai a fren's fren penah tny: mai tu anak org kaya ke. nmpk barang2 dia semua stylo and mcm branded je. haaha. ye ke?

ble dah beli semua tu, no regrets. in fact, i think it was all worth it. cuma benda tu takde pun takpe kan. i mean, bukan keperluan. nafsu semata2. tu je aku nk cakap. heeehe

semalam aku pegi ipoh tgk wayang. 27dresses+spiderwick chronicles. bestla jugak. sbb aku mmg kaki wayang (tingat balik umah tu bc paper dr sms angkasawan tu ckp 'saya tak suka tgk wayang. membazir. ceit!) then abes duit lagi. lip balm, sandal, small pouch, bday gift, makan, minyak. about 100 kot sume. which leads to the writing of this post la. ah-hah. pasni tak payahla merungut wonder ke mana hilangnya duit because sendiri tau on what you spent it. kre mcm slalu kne jawab/ cakap camni la kt diri: dey, sendiri mau ingat laa!

0 ur say?: